Professionelen ten dienste van kleinere gebouwen !

De oprichting van uw verening van mede-eigenaars

Wij zorgen van A tot Z voor de volledige administratie gelinkt aan de creatie van uw mede-eigendom: van de opmaak van de contracten tot de oproep tot storting van de fondsen en voorzieningen, de audit van uw gebouw, de opening en/of overname van een bankrekening, de oprichting van de Vereniging voor Mede-Eigenaars (VME) in de beheerssoftware, de uitwerking van het jaarbudget alsook de analyse en keuze van de verzekeringscontracten en de organisatie van de eerste Algemene Vergadering van uw VME.

Het dagelijks beheer van uw mede-eigendom

Als professionele syndicus garanderen we u een degelijk boekhoudkundig en administratief beheer, conform de wetgeving van kracht (art. 577 van het Burgerlijk Wetboek). Als mede-eigenaars staat het u echter vrij om al dan niet betrokken te zijn bij de organisatie van de vergaderingen en/of van de technische opvolging van werken aan het gebouw.

Diensten op maat

Wij bieden u de mogelijkheid om ons op maat bepaalde taken toe te vertrouwen : de aanbesteding/opvolging van uit te voeren werken; de opvolging van schadegevallen of geschillen... Een lijst van mogelijke bijkomende opdrachten wordt als bijlage aan onze beheersovereenkomst toegevoegd en vermeldt duidelijk de kostprijs van elkeen van deze extra prestaties.

Een jaarlijkse duidelijke en transparante boekhouding

Wij beheren de boekhouding van de VME dankzij ons team professionele boekhouders. wij verlenen u op elk ogenblik toegang tot de boekhouding van uw VME : afrekeningen, contracten, facturen via haar online beheerssoftware. U bewaart zodoende het hele jaar door een duidelijk zicht op al uw rekeningen.

De algemene vergadering

Jaarlijks komen de mede-eigenaars samen om de uitgaven van het lopende jaar en de te besteden budgetten voor het volgende jaar te bespreken. Het is dan ook de mogelijkheid om mogelijke problemen op informele wijze op te lossen en aanpassingen aan te brengen. wij garanderen een neutraal verloop van de vergadering en voert nauwgezet de beslissingen uit die gedurende de AV genomen werden.

Verzekeringscontract

Wij onderhandelen in naam van de mede-eigenaars de verzekeringscontracten op basis van de audit van het gebouw. Het is gebruikelijk dat de verzekeraar zich alleen richt op de risicostatistieken om de premie te berekenen. Echter, wanneer het gebouw in goede staat is, vallen de verzekeringskosten merkelijk hoger uit dan wat in overeenstemming zou moeten zijn met de realiteit. Ons team onderhandelt dan met de verzekeraar om een ad hoc premieberekening te bekomen op basis van reële kosten en de reële waarde van het gebouw.